Retten til sosialhjelp er heimla i Lov om sosiale tenester i NAV § 18 og 19.
Før ein har rett til sosialhjelp, skal ein prøva ut alle andre moglegheiter til å redusera utgiftene eller auka inntektene sine. Dette gjeld t.d.:
Hjelpa frå sosialtjenesta skal ta sikte på at ein vert sjølvhjelpen. Ofte vert økonomisk hjelp kombinert med rådgjeving og krav til søkjar.
Korleis søkja om sosialhjelp?
-
Ein må søkja skriftleg.
-
Søknadskjema og eventuell hjelp til utfylling kan du få ved å kontakta NAV Fusa.
-
For at søknaden skal kunne behandlast så raskt som mogleg, må søknaden vera fullstendig og korrekt utfylt og dokumentasjon må liggja ved søknaden.
-
Dersom det manglar dokumentasjon, vil du få melding om det og søknaden vert lagt til sides til dokumentasjon er framskaffa.
-
Søkjaren har plikt til å gje opplysningar som er nødvendige for at sosialtenesta skal kunna avgjera saka.
Kontroll av opplysningar i søknaden
Sosialtenesta har plikt til å sikra at ein søknad blir så godt opplyst som mogleg, det vil seia undersøkja behovet for hjelp og søkjaren sine framtidige moglegheiter til å greia seg sjølv.
Ved gjennomgang av søknaden vil sosialtenesta kontrollera opplysningane i søknaden mot vedlagt dokumentasjon. I tillegg kan sosialtenesta kontrollera opplysningane mot offentlege register som Folkeregister, Bustøtte/Husbanken og Likningskontor.
Snarvegar: